Jak se stát více disciplinovaný?

Zápolili jste někdy s disciplínou? Víte, že tento úkol musíte udělat příští týden, ale nevrhnete se do toho dříve než termín je už za dveřmi. Nebo začnete dělat nový návyk a z něj nadšení. Víte, že vám pomůže zlepšit Váš život, Vaše vztahy, Vaši práci, ale nevydržíte u toho. Nebo začnete chodit do posilovny, jste napumpovaný energií a sebedůvěrou, cítíte se již po prvním cvičení lépe než obvykle, jste na sebe dokonce hrdí, že již máte 2 týdny pravidelného tréninnku za sebou, ale z nějakého důvodu třetí týden již vynecháte a tím celý trénink skončí. Později toho litujete a říkáte si, já nemám disciplínu, kdybych tak měl více disciplíny, vše by mi šlo od ruky. A skutečnost je taková, že máte pravdu. Disciplína je jedna z nejvíce důležitých věcí, které bychom se měli naučit v našem životě. Disciplína nám pomáhá být více samostatný a důsledný dodělávat věci na každodenní bázi. Pokud nám disciplína chybí, jen velmi těžko dosáhneme toho po čem tak toužíme v našem životě.

Disciplinovaní lidé dokáží těžit z tohoto návyku. Pomáhá jim to např. jíst zdravěji, více cvičit, plnit své krátkodobé cíle a to jednodušeji dosahovat svých dlouhodobějších cílů.

Jak Vám mohu pomoci býti více disciplinovaní?

V prvé řadě potřebujeme objevit svůj zdroj energie, svůj motor proto stát se více disciplinovaní. Něco kvůli čemu si řeknete, pokud chci dojít nakonec, musím kráčet, musím vydržet dělat ty správné akce, cvičení každý den. Stanovte si Váš cíl, Vaše PROČ?

Pokud naleznete tento motor, tak i motor potřebuje palivo a toto palivo lijeme pravidelně, pokud chceme jet dál. Proto mám pro Vás 4 tipy, jak se udržet v plné síle, jak udržet svůj motor, aby plynule jel.

  1. Emocionálně se spojte s Vašim snem každé ráno. Lidé nemají problém s trénovaním, zdravým jídelníčkem jako takovým, dokonce ho mají i rádi, ale již se do toho nedokopou, protože být o hodinu déle v teplé postýlce je také příjemné. Také máme často problém s motivací, není to jen disciplína, mnohokrát se donutíme a splníme svou rutinu, ale časem to upadne, protože nejsme emocionálně s tou činností spojení. Pokud opravdu chcete být disciplinovaný a mít tzv. silnou vůli potřebujete být emocionálně silně spojeni s danou činností a svou pozornost zaměřenou na cíl, kterého chcete dosáhnout.

Nyní prakticky: Ráno po probuzení, zavřete oči, představte si věc, po které velice toužíte a dostaňte se do stavu, kdy jste silně emočně spjatý s Vaši tužbou. Myslete na to, jak skvěle byste cítili, kdybyste dosáhli Vaši touhy, prožijte ten okamžik ve Vaši vizualizaci. Nechte Váš sen projít celým Vaším tělem, prociťte si ten moment a dobře si to zapamatujte.

Každý den jsme rozptýlení a toto malé ranní cvičení nám pomůže dát jasný signál mozku, soustřeď se, tohle je náš cíl, tam se chceme dostat.

  1. Nejprve splňte svůj plán, a pak začněte pomáhat plnit ostatním jejich úkoly – odpovídat ostatním na maily, smsky. Protože pokud se ráno probudíte a začnete kontrolovat novinky na fb a odepisovat na smsky a další zprávy, Váš čas velmi rychle uteče a koncentrace na plnění Vašeho snu je také pryč. Nastavte si ranní rutinu, nebo časový blok pro danou činnost a udělejtou Vaši práci jako první, pak snadněji budete disciplinovaně plnit Váš sen.

Např. pokud si řeknete tento rok chci žít více zdravěji. Začněte malým cvičením už ráno, dejte si zdravou snídani a až poté plňte další úkoly. Pokud disciplína bude čekat celý den, již nebudete mít tolik energie ji dodržet a snadno podlehnete vnějším vlivům a vynecháte.

  1. Potřebujete mít pro každý den stanovený časový blok pro plnění Vašeho velkého úkolu. Ať je to cokoliv každý den v určitý čas se budete věnovat činnosti, která Vás posune dále za Vašim snem, budete se soustředit jen na tuto činnost, vypnete si telefon(pokud nechcete zrovna volat J důležitý kontaktům), nebudete kontrolovat emaily, sociální síťě, nebudete pod záminkou inspirace prohlížet příspěvky na webu. Hlavní příčinou nedisciplinovasti většiny lidí je, že jejich život je řízen náhodou. Lidé až příliš reagují na podněty zvenčí i ve chvílích, kdy by mělí být soustředění. Nemají časové bloky pro činnosti, které „chtějí“ a měli by dělat. Dnes teda ne, zítra tomu věnuji dvakrát tolik, a zítra nestihnou vyřídit všechny požadavky klientů a začnou je dodělávat ráno a z odložení své budoucnosti na zítra je odložení na na víkend a pak na nikdy. Tito lidé postrádají organizovaný řád – kalendář – a pak jsou nedisciplinovaní.

Za čtvrté je potřeba se odměnit. Je těžké hovořit o disciplíně, o jisté dávce tvrdosti, poslušnosti, když po odvedené práci nepřichází odměna. Když na své cestě se nám daří dosahovat malých úspěchů a nikdy je neoslavíme, mozek si řekne, co z toho mám, proč to vlastně dělám. Oslavte své úspěchy. Vyjděte si s přáteli, rodinou ven a pozvěte je třeba na oběd. Radost je nedílnou součástí disciplíny. Někteří lidé Vám budou říkat, to je blbost musíš dřít, to jsou dvě protichůdné strany úspěch, dřina X radost, oslava. Těmto lidem jen odpovězte, hej možná by ses konečně neměl obelhávat a dělat něco, co tě baví. J

Přeji Vám mnoho bolesti, asi si říkáte, ten Škrabánek zešílel, ne nebojte, jsem ve skvělé kondici, přeji Vám mnoho bolesti z toho, že nedodržujete svou rutinu, ano pokud upevníte svůj návyk čtyřmi druhy paliva, které jsem zmínil výše, budete zažívat bolest, když nebudete moci návyk dodržet nebo se jeho zahájení posune o půl hodiny, v ten moment jste dosáhli fixace návyku a stali jste se disciplinovaní, ale pozor stále je třeba cvičit jinak síla vůle časem ochabne.

 

 

 

 

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.